| DKP SYSTEM! lämna din åsikt! | |
|
+12Mr.Whobz Superpriest Rinkokonoe Karui Lashne Sidhartha Nakahh Wrongturn superkìng Kolgate Pantos FiliPWNSTIN 16 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
FiliPWNSTIN
Antal inlägg : 191 Join date : 08-12-29 Age : 34 Ort : Only the true pr0s know where
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! fre mar 27, 2009 2:37 am | |
| Håller med Rinko och Pantos , vi ska inte ha mer dkp än raiders. Det vi snackat om är dock inte ett bid system utan fixat antal dkp system där den som har max får itemet, så man inte kan sitta och bjuda allt bara för att nån annan ska bli av med sin dkp. | |
|
| |
Pantos
Antal inlägg : 33 Join date : 09-02-28
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! fre mar 27, 2009 2:42 am | |
| Förstår problemet Boostin, vi hade faktiskt ett rätt smart sätt på just det i BpoD där vi körde prosentuella rolls så den som hade mest då fick itemet på så sätt så kan man inte bjuda på ett item man inte vill ha för att någon annan ska lida för det, detta systemet har såklart också sina brister men på just detta ser det kanske ut som en bra lösning. Ja vet inte men de skadar ju inte att nämna | |
|
| |
Kolgate Admin
Antal inlägg : 189 Join date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! fre mar 27, 2009 3:14 am | |
| Mjo, men nu har vi fixat ett bidsystem i stort sätt.. och vi har timer där också så, folk kommer inte hinna bidda så jävla länge.
Min åsikt i det här är iaf bäst om alla börjar på 0, blir lättast å smidigast då också. Sen är frågan, ska vi köra i gång med dkp nu på en gång? elelr vänta tills ulduar?
Själv spelar det ingen roll.. vi har tänkt springa in i naxx och testa det här systemet först iaf.. | |
|
| |
Pantos
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! fre mar 27, 2009 3:54 am | |
| Låter bra att ni har fått ihop nått som tycks funka. (: | |
|
| |
superkìng
Antal inlägg : 1 Join date : 09-03-19
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! fre mar 27, 2009 8:48 am | |
| - Rinkokonoe skrev:
- Non set epic: 10 minimum
vapen:20 minimum Tier:20 minimum Låter bra Sen så tycker jag att det även skulle va bonus dkp för wipe-raids, typ 10dkp extra i timmen om vi sitter och nöter os3D till exempel, tror det kommer motivera folk lite om dom vet att även om det inte blir en down så får dom något utav det mer än en fet reperationskostnad. Tycker också att en first down skulle nästan kunna höjas med tanke på att man kanske sitter och wipar 5dar i rad och får 10 bonus dkp, känns lite lite, 20-30 eller kanske högre beroende på svårighetsgrad/hur länge det tagit att döda han //Supermage | |
|
| |
Wrongturn
Antal inlägg : 25 Join date : 09-01-14
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! lör mar 28, 2009 1:20 am | |
| här är man borta 2 dagar o man missar allt roligt! Orkade inte läsa vad alla skrev. Men!
Easton biddar 40, och jag biddar 50 på något...och ingen biddar över...jag får item för 50, easton behåller sina dkp och jag får -50, inte mer än rätt..ingen ska bli av med dkp för att man är intresserad av något item. GOD NATT | |
|
| |
FiliPWNSTIN
Antal inlägg : 191 Join date : 08-12-29 Age : 34 Ort : Only the true pr0s know where
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! lör mar 28, 2009 1:42 am | |
| - Wrongturn skrev:
- här är man borta 2 dagar o man missar allt roligt!
Orkade inte läsa vad alla skrev. Men!
Easton biddar 40, och jag biddar 50 på något...och ingen biddar över...jag får item för 50, easton behåller sina dkp och jag får -50, inte mer än rätt..ingen ska bli av med dkp för att man är intresserad av något item. GOD NATT Vettigt sagt ^^ | |
|
| |
Nakahh
Antal inlägg : 29 Join date : 09-01-21
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! lör mar 28, 2009 1:00 pm | |
| Tycker att officers ska börja på lite mer, men kanske inte 25 dkps skillnad mellan raider och officer. men menar det är ju fårtfande vi officers som lägger upp alla raids och är aktiva under vent osv (Kanske inte jag och zach då men) Men filiboostin, kolgate, huzk, easton osv. Det är vad jag tycker iaf | |
|
| |
Wrongturn
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! lör mar 28, 2009 1:43 pm | |
| - Nakahh skrev:
- Tycker att officers ska börja på lite mer, men kanske inte 25 dkps skillnad mellan raider och officer. men menar det är ju fårtfande vi officers som lägger upp alla raids och är aktiva under vent osv (Kanske inte jag och zach då men)
Men filiboostin, kolgate, huzk, easton osv. Det är vad jag tycker iaf Easton är ju störd, han ska inte ha något:P | |
|
| |
Sidhartha
Antal inlägg : 8 Join date : 09-02-18
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! lör mar 28, 2009 3:03 pm | |
| "Håller med Rinko och Pantos , vi ska inte ha mer dkp än raiders."
Very indeed! | |
|
| |
Lashne
Antal inlägg : 20 Join date : 09-01-01 Age : 32
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! sön mar 29, 2009 2:38 am | |
| - FiliPWNSTIN skrev:
- Håller med Rinko och Pantos , vi ska inte ha mer dkp än raiders. Det vi snackat om är dock inte ett bid system utan fixat antal dkp system där den som har max får itemet, så man inte kan sitta och bjuda allt bara för att nån annan ska bli av med sin dkp.
Hur menar du då? Att personen som har mest DKP alltid bara kan håva in loot? Eller ska vi använda oss av DKP systemet där man behåller sin DKP men delar den på hur mycket loot man fått? | |
|
| |
Karui
Antal inlägg : 7 Join date : 09-03-08
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! sön mar 29, 2009 7:39 pm | |
| Det som Lashnia skrev verkar vara mycket vettigt imo. På detta sätt kan vi även slippa allt jobbigt bid spam | |
|
| |
FiliPWNSTIN
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! sön mar 29, 2009 10:48 pm | |
| - Lashne skrev:
- FiliPWNSTIN skrev:
- Håller med Rinko och Pantos , vi ska inte ha mer dkp än raiders. Det vi snackat om är dock inte ett bid system utan fixat antal dkp system där den som har max får itemet, så man inte kan sitta och bjuda allt bara för att nån annan ska bli av med sin dkp.
Hur menar du då? Att personen som har mest DKP alltid bara kan håva in loot? Eller ska vi använda oss av DKP systemet där man behåller sin DKP men delar den på hur mycket loot man fått? Råkade Editera Lash's medelande istället för att quota Det jag skrev var . Nej , Vi säger att Turning tide droppar , alla går berserk och börjar runka som tokar, /rl skriver /rw dom som vill ha TT viskar. Karl,Jürgen och Gördis viskar , man kollar deras nuvarande dkp som visar att Jürgen har mest, man frågar då han om han verkligen vill ha den så han inte dampar bara , vill han det så får han den. Ändrar han sig så får Gördis den som har näst högst av dom 3 intresserade. | |
|
| |
Rinkokonoe
Antal inlägg : 32 Join date : 09-01-26 Age : 35
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! sön mar 29, 2009 10:51 pm | |
| öppet bid krig eju bästa ! skitsamma om nån pressar nån annan de ju sånt man får ta, den som e med i leken får leka tåla imo :/? | |
|
| |
Superpriest
Antal inlägg : 3 Join date : 09-03-26
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! mån mar 30, 2009 3:44 pm | |
| Tycker ni officerare e värda mer eller ? om dkp kommer bli så att officerare får mer än nån annan kommer det bli många som lämnar guildet! Dom e inte bättre spelare på något sätt och dom vill inte progressa mer än en raider!
Ska vara lika för alla och INGEN ska ha prio på items! nu ska ALLA vara en del av guildet och ha samma status! Inget kasthyerarki det här! detta är WoW | |
|
| |
Superpriest
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! mån mar 30, 2009 3:47 pm | |
| Glömde tillägga att jag tycker ni ska börja med dkp till ulduar för naxx kommer bli så utdaterade items så ingen har behov av det förutom tills alts. därav kan man köra roll där | |
|
| |
Mr.Whobz
Antal inlägg : 53 Join date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! mån mar 30, 2009 5:22 pm | |
| Har du ens läst vad folk har skrivit? | |
|
| |
Rinkokonoe
Antal inlägg : 32 Join date : 09-01-26 Age : 35
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! mån mar 30, 2009 6:17 pm | |
| - Superpriest skrev:
- Glömde tillägga att jag tycker ni ska börja med dkp till ulduar för naxx kommer bli så utdaterade items så ingen har behov av det förutom tills alts. därav kan man köra roll där
Neej de är bad idee, för om vi startar med dkp nu så kommer mer folk att komma till os3d raids etc för att dom vill samla dkp till ulduar. för om vi inte startar med det kommer de vara slack med att komma till progress raidsen hela vägen till ulduar. För raiders med "max" gear kan juh sammla dkp o så tar dom raiderna/trailsen med mindre gear sin chans att få dom "bättre" itemsena pga att raiderna inte känner att de är värt att bida på det. That! och att vi får testa dkp systemet innan ulduar så vi kan ändra eventuela fel | |
|
| |
FiliPWNSTIN
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! mån mar 30, 2009 6:22 pm | |
| - Superpriest skrev:
- Tycker ni officerare e värda mer eller ? om dkp kommer bli så att officerare får mer än nån annan kommer det bli många som lämnar guildet! Dom e inte bättre spelare på något sätt och dom vill inte progressa mer än en raider!
Ska vara lika för alla och INGEN ska ha prio på items! nu ska ALLA vara en del av guildet och ha samma status! Inget kasthyerarki det här! detta är WoW Läs vad vi skrev på sidan innan, easton som är bäng med dkp:n vet inte om han var seriös med att vi skulle ha mer men det är inte rätt , fattar väll vilken polack som helst förfan.Alla startar med 0 eller alla starta med ett fixat antal dkp. Lika för alla imo. | |
|
| |
Pantos
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! mån mar 30, 2009 6:30 pm | |
| Håller fullständigt med Rinko, vi behöver att folk dyker upp till 3d om de ska ner och om vi börjar med dkp kommer detta bli fallet ). Sen är de upp till folk om de vill ha gear eller spara dkp, men folk kommer vi ju ha till raids atm och inte massa slackandes som de var igår :< | |
|
| |
Superpriest
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! mån mar 30, 2009 9:20 pm | |
| Jag som sagt kollade bara på eastons post, och mer än det vart jag förbannad för jag sett andra guilds som gjort samma sak.. men bra att det e fixat.. my bad | |
|
| |
Wrongturn
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! tis mar 31, 2009 4:06 pm | |
| - Rinkokonoe skrev:
- Superpriest skrev:
- Glömde tillägga att jag tycker ni ska börja med dkp till ulduar för naxx kommer bli så utdaterade items så ingen har behov av det förutom tills alts. därav kan man köra roll där
Neej de är bad idee, för om vi startar med dkp nu så kommer mer folk att komma till os3d raids etc för att dom vill samla dkp till ulduar. för om vi inte startar med det kommer de vara slack med att komma till progress raidsen hela vägen till ulduar.
För raiders med "max" gear kan juh sammla dkp o så tar dom raiderna/trailsen med mindre gear sin chans att få dom "bättre" itemsena pga att raiderna inte känner att de är värt att bida på det.
That! och att vi får testa dkp systemet innan ulduar så vi kan ändra eventuela fel Jag gillar den här killen, han tänker nästan precis som jag:) | |
|
| |
Pantos
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! ons apr 01, 2009 7:13 pm | |
| - Wrongturn skrev:
- Rinkokonoe skrev:
- Superpriest skrev:
Neej de är bad idee, för om vi startar med dkp nu så kommer mer folk att komma till os3d raids etc för att dom vill samla dkp till ulduar. för om vi inte startar med det kommer de vara slack med att komma till progress raidsen hela vägen till ulduar.
För raiders med "max" gear kan juh sammla dkp o så tar dom raiderna/trailsen med mindre gear sin chans att få dom "bättre" itemsena pga att raiderna inte känner att de är värt att bida på det.
That! och att vi får testa dkp systemet innan ulduar så vi kan ändra eventuela fel Jag gillar den här killen, han tänker nästan precis som jag:) For sure, tror vi är rätt många som tkr de faktiskt =p | |
|
| |
Thoralix
Antal inlägg : 9 Join date : 09-02-21
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! tor apr 02, 2009 1:13 am | |
| Jag gör inte det så invecklat, Jag tycker att DKP-systemet är jättebra, Är så van vid det, och det har alltid funkat bra:D LETS USE THIS KIND OF SYSTEM! btw, så immiterar jag bra, det är era öron som är dåliga:P | |
|
| |
Pantos
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! tor apr 02, 2009 4:49 pm | |
| - Thoralix skrev:
- Jag gör inte det så invecklat, Jag tycker att DKP-systemet är jättebra,
Är så van vid det, och det har alltid funkat bra:D LETS USE THIS KIND OF SYSTEM! btw, så immiterar jag bra, det är era öron som är dåliga:P Klart du gör bara de att de inte låter som de du säger att de ska =p | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: DKP SYSTEM! lämna din åsikt! | |
| |
|
| |
| DKP SYSTEM! lämna din åsikt! | |
|